Translate

diumenge, 26 de gener del 2014

Legado en los Huesos

Llibres



Legado en los Huesos
Dolores Redondo

Fa aproximadament un any vaig publicar un article sobre El Guardidan Invisible, de Dolores Redondo. Abans de escriure sobre la segona part d'aquesta trilogia he rellegit el que vaig dir en el meu comentari anterior i crec que m'he de menjar algunes coses que vaig dir tal i com es podrà veure una mica més endavant.

Ja fa una setmana que he acabat el llibre i un cert enyorament m'envaeix. Trobo a faltar buscar aquell moment perdut per agafar el llibre i devorar les seves pàgines. Si la primera part em va enganxar aquesta m'ha atrapat molt més. La trama és  la continuació de les pesquisses de la inspectora Salazar al voltant d'uns fets de caire policial i d'uns altres de  personals. Els ingredients que es cuinen al primer volum aquí apareixen en tot el seu esplendor: la realitat al voltant d'uns lúgubres successos i una part en la que les llegendes de la vall del Batzan agafen el protagonisme. 
I la por. Hi ha hagut algun fragment que m'ha fet esgarrifar una mica. Apropant-se una mica més a Stephen King que a una novel·la negra convencional, amb un difícil i aconseguit  equilibri entre la realitat i el que és més sobrenatural. Aprofitar la cultura pròpia de llegendes autòctones és un gran valor d'aquesta sèrie. 

Un altre cop el paisatge es transforma en un personatge més, envolcalla tota la trama i t'atrau per les magnífiques descripcions que la autora fa servir. Entenc que s'organitzin rutes seguint els llocs, poblacions, boscos i demés que surten al llibre. 

En resum, si voleu passar una bona estona amb una història ben escrita, interessant i fàcil de llegir aquesta trilogia (encara inacabada) és ideal.

Recomano llegir el primer volum per poder apreciar tots el matisos de la història. En el meu comentari anterior deia que el final m'havia semblat precipitat i una mica agafat per els pels, però llegint la continuació tot queda arrodonit i molt coherent amb un final obert que farà que el temps que trigui en sortir la tercera part sigui una mica etern. 




Comentari de la primera part al bloc.

1 comentari: